Dierendonck
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Dierendonck
Hendrik Dierendonck, de Vlaamse slager die bekendstaat om zijn 'minder maar beter'-filosofie, opent op 15 september een eerste slagerij in Franstalig België, in Waterloo.
Voor de Vlaamse groep Dierendonck die zijn geografische expansie nu voortzet in Wallonië is dit een primeur. Vanaf 15 september verwelkomt de Groep zijn Waalse klanten in Waterloo, het achtste filiaal in België en het eerste in het gewest. “In onze vestigingen aan de kust en in Brussel krijgen we regelmatig klanten uit Waals-Brabant. We hebben fervente fans en trouwe consumenten in Lasne, Waterloo, Terhulpen...! We waren al langer van plan om hen letterlijk tegemoet te treden”, zegt Hendrick Dierendonck. Hij laat ook weten dat hij erbij wil zijn bij de opening, om ervoor te zorgen dat alles vlot verloopt. En hij wijst erop dat het team voor de nieuwe winkel momenteel wordt opgeleid. “In onze andere winkels en uitsnijderijen, maar ook bij de bron, bij de boeren. We willen dat ze echt alles leren, letterlijk van kop tot staart. Ze moeten ook onze passie en ideologie aanvoelen, om van achter de toonbank die attitude te kunnen overbrengen.”
Veel klanten kiezen inderdaad voor Dierendonck vanwege de filosofie en de expertise. Die klanten willen doorgaans verantwoord consumeren en zijn bereid om voor kwaliteit een prijs te betalen. In Waterloo zal Dierendonck een brede waaier aan bijkomende producten aanbieden (groenten, zuivelproducten, brood, scharrelkip aan het spit ...) Bovendien kunnen de klanten er 's middags ook een hapje eten. Dierendonck telt nu ruim 140 werknemers en genereert een omzet van €32 miljoen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?