Colruyt Group
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt Group
Dieter Struye, ex-topman bij Brico, is sinds kort de nieuwe algemeen directeur non-food bij Colruyt.
In december kondigde Dieter Struye nog aan dat hij, na meer dan twee jaar en een half, de handdoek in de ring gooide als General Manager bij Brico. Toen was het echter nog duidelijk hoe zijn toekomstplannen eruitzagen. “Dat ik nu vertrek bij Brico heeft enkel te maken met een nieuwe uitdaging die me te wachten staat. Meer kan ik daarover momenteel niet zeggen.Ik wil benadrukken dat ik in een positieve sfeer afscheid neem”, klonk het.
Nu bevestigt Struye dat hij sinds 12 februari de nieuwe algemeen directeur non-food is bij Colruyt. In zijn nieuwe functie zal hij niet alleen de leiding nemen over ketens als Dreamland en Dreambaby, maar ook over de online activiteiten van Collishop. Daarnaast rapporteert hij nu rechtstreeks aan Frans Colruyt, COO van de groep.
Struye is geen onbekende binnen de Colruyt Group. Zo werkte hij 12 jaar lang bij Unilever waar hij onder meer tussen 2007 en 2011 aangesteld was als Sales Director Savoury & Dressing en als Account Director bij voor Makro en de Colruyt Group. Daarna ging hij aan als verkoopdirecteur aan de slag bij Danone, waarna hij uiteindelijk General Manager werd bij Brico en Brico Plan-It, beide onderdeel van de Maxeda Group.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?