- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Toen consumenten massaal protesteerden tegen de plannen van Colruyt om de naam Cara Pils te vervangen door Everyday Pils, besliste de retailer snel om de naam Cara Pils te behouden. De packaging zou wel veranderen, maar de consument mocht daar zijn zegje in doen en een keuze maken tussen 3 voorgestelde designs. Van de meer dan 11.000 stemmen ging bijna de helft naar… de oude verpakking. Het enige verschil met de vorige verpakking is dat het oranje Everyday logo vervangen is door het nieuwe Everyday logo.
Het was wel nipt, klinkt het. 48% koos voor de vertrouwde verpakking, maar 44% stemde voor een update van dat design. Het voorstel dat meer in lijn met de nieuwe Everyday-vormgeving lag, overtuigde amper 8% van de stemmers.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?