
- “Zondagsopening is voor ons een kwestie van overleven”
- De comeback van de foodretail: het winterrapport van YouGov
- Dossiers: barbecue, pizza, veggie & vegan, ice cream, lunch on the go ...
Toen consumenten massaal protesteerden tegen de plannen van Colruyt om de naam Cara Pils te vervangen door Everyday Pils, besliste de retailer snel om de naam Cara Pils te behouden. De packaging zou wel veranderen, maar de consument mocht daar zijn zegje in doen en een keuze maken tussen 3 voorgestelde designs. Van de meer dan 11.000 stemmen ging bijna de helft naar… de oude verpakking. Het enige verschil met de vorige verpakking is dat het oranje Everyday logo vervangen is door het nieuwe Everyday logo.
Het was wel nipt, klinkt het. 48% koos voor de vertrouwde verpakking, maar 44% stemde voor een update van dat design. Het voorstel dat meer in lijn met de nieuwe Everyday-vormgeving lag, overtuigde amper 8% van de stemmers.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?