- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt Group heeft met de Eco-Score de Mercurius-prijs gewonnen. Het is volgens de jury hét voorbeeld van innovatieve retail in het voorbije jaar.
Duurzaamheid krijgt steeds meer aandacht bij de marketinginspanningen van retailers, werd duidelijk bij de uitreiking van de Mercuriusprijs 2021 van handelsfederatie Comeos. De jury riep de Eco-Score van Colruyt Group uit tot winnaar van de prijs. De score geeft met behulp van een kleur en letters van A tot E aan hoe duurzaam een product is en hoe groot de ecologische voetafdruk ervan is. Colruyt was in het voorjaar de eerste Belgische retailer die de score introduceerde. Stefan Goethart, verantwoordelijk voor het Eco-Score-project bij Colruyt: “Deze prestigieuze erkenning sterkt ons in de overtuiging dat we de juiste keuzes maken in het stimuleren en faciliteren van duurzaam en bewust consumeren. We hopen hiermee klanten, partners en de hele sector te inspireren.”
Naast Colruyt Group stond ook Light Gallery en Zeb op het podium. De moment boxes van Light Gallery, met verschillende verlichting naargelang het moment van de dag, vielen in de smaak van de jury. Op de derde plaats eindigde ‘Zeb for everyone’, een actieplan om de modeketen diverser en toegankelijker te maken. Zeb investeerde daarbij in aanpassing van de infrastructuur, maar ook in specifieke opleiding van medewerkers.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?