Economische Inspectie opent onderzoek naar nieuwe promotiestunt Albert Heijn
- Albert Heijn voert nieuwe 1+2 gratis promotiecampagne
- Economische Inspectie opent opnieuw onderzoek
De economische inspectie is een onderzoek gestart naar de nieuwe promotiestunt van Albert Heijn. Op dit moment biedt het enkele producten tegen 1+2 gratis aan, net zoals het dat ook in februari van vorig jaar deed.
In de Albert Heijn-folder voor de periode van 27 december tot 5 januariduiken opnieuw enkele "1+2"-dagdeals op. De omvang is beperkter dan de vorige promtotiestunt, want "alléén donderdag 2 januari" krijgen klanten twee wasverzachters bij aankoop van een fles, 1+2 gratis koffiekoeken om te ontkateren in het weekend van 4 en 5 januari en als derde aanbieding zijn er Ariel-wasproducten. Toch doet de actie heel wat wenkbrauwen fronsen, want de economische inspectie oordeelde bij een eerdere, meer grootschalige 1+2 promotie-actie dat het om een onwettelijke actie ging: een supermarkt mag niet verkopen met verlies. Dat gegeven lijkt de Nederlandse supermarkten te negeren. De vergaande promotie is een schot voor de boeg van Jumbo, de nieuwe uitdager voor Albert Heijn op de Belgische markt. Met de promotiestunt wil Albert Heijn tonen dat het ook voor prijsbewuste consumenten aantrekkelijk is. Of er Albert Heijn een sanctie te wachten staat na deze nieuwe promotiestunt is niet duidelijk.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?