- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Apotheken van wacht worden steeds vaker wakker gebeld voor een tube tandpasta of een flesje zonnemelk. Daarom lanceert de Algemene Pharmaceutische Bond (APB) een sensibiliseringscampagne om het grote publiek erop te wijzen dat de apotheek van wacht geen nachtwinkel is.
Uit een enquête van de APB bij meer dan 1.400 zelfstandige apothekers blijkt dat apothekers vaak moeten klaarstaan voor dringende zaken die helemaal niet dringend zijn. Zo moeten ze regelmatig ’s nachts hun bed uit voor zonnecrème, anti-rimpelcrème, douchegel, luizenshampoo, mascara, vermageringspillen, de morning-afterpil en scheerschuim.
“De apothekers van wacht zijn bereid om 's nachts te voorzien in elke dringende behoefte aan geneesmiddelen, maar dit wil niet zeggen dat de deur van de apotheek wijd open staat om er eender wat te gaan halen”, klinkt het bij de beroepsvereniging.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?