Sarawak
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Sarawak
De laatste jaren vonden er verschillende consolidaties plaats binnen de fieldmarketingsector. Een poging van bedrijven om hun positie op de Europese markt te versterken.
Een van de bedrijven die koos voor consolidaties is de Franse ‘Impact Field Marketing Group’, dat in 2018 Promo Sapiens overnam. In de laatste jaren is de groep sterk gegroeid en het afgelopen jaar kreeg ze zelfs een nieuwe naam: Marvesting Group. “De naam reflecteert ons commitment aan investeringen, marketing en ons vermogen om klanten met nieuwe oplossingen te verrassen (to marvel)”, legt Gunther Vaeyens, managing partner van Promo Sapiens, uit. “Inmiddels hebben we eigen zusterondernemingen in het Verenigd Koninkrijk en vorig jaar is P&R Visual Merchandising in Nederland tot de groep toegetreden. We breiden daarmee onze geografische dekking verder uit en bouwen aan het dienstenportfolio. Op korte termijn zullen we een verdere uitbreiding in Europa kunnen aankondigen.”
Ook Sarawak Group is op overnamepad. Nadat het eerder al Sarawak België creëerde als gevolg van de overname van Think and Go en Promoplan, heeft de groep 2 jaar geleden beslist om het agentschap Racktime over te nemen en dat verder uit te bouwen onder de naam Sarawak Nederland. Alsof dat nog niet genoeg was, lanceerde de groep vorig jaar ook Sarawak Spanje & Portugal, na de overname van het agentschap Winche. “Onze focus de komende jaren is om met de verschillende landen (België, Frankrijk, Nederland, Spanje en Portugal) goed samen te werken om klanten te kunnen servicen over de landen heen en expertise en tools te delen”, getuigt Lien De Clercq, channel manager FMCG. Of de groep haar Europese positie nog verder wil versterken via overnames, wil ze echter niet bevestigen.
Dit artikel komt uit de juni-juli editie van Gondola Magazine. Benieuwd naar andere artikels? Neem dan snel een abonnement!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?