- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Britse distributeur Tesco profiteert van de zomer om een nieuw project te lanceren. Tesco heeft namelijk een virtuele supermarkt geïnstalleerd in verschillende terminals van de luchthaven van Gatwick. De bestelde bodschappen worden nog dezelfde dag geleverd. Op die manier kunnen vermoeide reizigers hun koelkast onmiddellijk bijvullen.
GebruiksaanwijzingVerschillende voedingsproducten worden op grote panelen gepresenteerd samen met een barcode. Met behulp van een smartphone kunnen de klanten de barcode inscannen en op die manier hun virtuele boodschappenmandje vullen. Er zijn 80 producten beschikbaar en de bestelling wordt aan huis geleverd op de datum die de klant verkiest (tot drie weken later).
Tesco past een soortelijk principe reeds meer dan een jaar toe in Zuid-Korea en heeft sinds toen de ambitie om ook in Europa virtuele supermarkten te openen. Delhaize testte ook in ons land reeds een virtueel systeem uit.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?