Walmart lanceert een grote wedstrijd met de titel "Get on the Shelf" om nieuwe producten te ontdekken en naar de mening van internet-gebruikers te kunnen peilen. Vanaf vandaag loopt dus elk product, uit een categorie die door de Amerikaanse distributeur wordt gevoerd, de kans om verkocht te worden op Walmart.com en in beperkte mate in Walmart-winkels.

De nationale wedstrijd verloopt als volgt: de deelnemers moeten een videofilmpje maken waarin ze hun laatste uitvinding aanprijzen. Het publiek kan vervolgens vanaf 7 maart online stemmen om de winnaars te kiezen. Na de tweede stemronde zullen drie producten worden gekozen. Al is deelname nu alleen nog mogelijk voor inwoners van de Verenigde Staten, men kan er van op aan dat het experiment zich in de toekomst tot alle supermarkten van Walmarkt kan uitbreiden.

Daarnaast belooft Walmart kandidaten die geen middelen hebben te zullen doorverwijzen naar zijn partners als hun product geaccepteerd mocht worden. Dit betekent voor de kleine leverancier een unieke kans om in contact te komen met de grootste detailhandelaar ter wereld. Kandidaten kunnen zich inschrijven tot 22 februari a.s.. Eind april zullen de winnaars worden onthuld.

Op de site http://GetOnTheShelf.com verdringen de deelnemers elkaar al. Een greep uit de innovaties die al zijn ingediend: schoenen voor honden, onbreekbare led-lampjes, haarbenodigdheden maar ook aanpasbare tassen voor het vervoer van uw favoriete boek. De eerste verkiezingsronde zal plaatsvinden van 7 maart tot 4 april. Vervolgens zullen er 10 finalisten worden aangewezen. De tweede ronde duurt van 11 tot 24 april.

Ga naar onze video-afdeling om het promotiefilmpje voor dit evenement te bekijken.