meta
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
meta
Mark Zuckerberg heeft de nieuwe naam van zijn groep bekendgemaakt: "Meta", een verwijzing naar de komst van een nieuwe virtuele wereld, waarin virtual reality, augmented reality en online worden gecombineerd. Het is nog niet duidelijk wat het precies is, maar het trekt nu al veel investeerders.
Mark Zuckerberg heeft zijn groep een nieuwe naam gegeven: Meta, dat verwijst naar "metaverse". De naamswijziging, die positief onthaald werd op de beurzen, moet helpen “om beter te weerspiegelen wie we zijn”, aldus Zuckerberg. En het logo is er om te bewijzen dat de ambities oneindig zijn. Metaverse is een nieuw virtueel universum, waar internetgebruikers kunnen communiceren, werken en producten creëren via hun avatars en een interactieve 3D-ervaring, met virtual reality headsets, zoals in bepaalde videospelletjes. Mark Zuckerberg zal bovendien 10 miljard dollar investeren en 10.000 werknemers aanwerven in Europa om deze nieuwe virtuele wereld voor te bereiden. De aankondiging komt op een goed moment: de Europese Commissie maakt zich namelijk op om de vermeende dreiging van GAFA voor de gegevens van burgers tegen te gaan door te controleverplichtingen rond de naleving van de GDPR-regels voor alle ondernemingen te verhogen. Al weten we heel goed dat een handvol onder hen een bijzonder doelwit zijn. Zuckerberg liet verder nog weten dat de groep de rapportering over de activiteiten van zijn bekende apps (Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp) en die van metaverse afzonderlijk zal publiceren.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?