- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ferrero, het Italiaanse moederbedrijf van chocopastamerk Nutella, daagt Delhaize voor de rechter omdat de supermarktketen palmolie in een slecht daglicht stelt. Dat schrijft zakenkrant De Tijd.
Delhaize pakte twee jaar geleden groot uit met een hazelnootsmeerpasta zonder palmolie onder zijn huismerk. Vooral de gezondheidsnadelen en de nefaste impact van palmolie op het milieu werden uitgespeeld in de lancering. Palmolie, een belangrijk ingrediënt van het populaire Nutella, wordt zo dus in een slecht daglicht gesteld vindt Ferrero.
Het bedrijf sleept Delhaize daarom voor de rechter, zo schrijft De Tijd. Concreet zou Ferrero een dwangsom van 1.250 tot 100.000 euro eisen telkens wanneer de retailer palmolie in een slecht daglicht stelt.
Ferrero engageert zich trouwens om de palmolie in Nutella 100% duurzaam te maken tegen eind dit jaar.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?