- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Foodmaker heeft vandaag zijn nieuwe vestiging op de Meir geopend. Het bedrijf keert daarmee officieel terug naar dé grootste winkelstraat van Antwerpen. Bovendien wil Foodmaker zijn omzet verdubbelen in 2019. De komst van het nieuwe filiaal is dan ook een belangrijke stap in deze expansieplannen.
We hadden het al aangekondigd in oktober, maar nu is het ook eindelijk zover: Foodmaker's nieuwe vestiging op de Meir is geopend. De vroegere vestiging op de Keyserlei, in de Antwerp Tower, moest noodgedwongen de deuren sluiten door afbraakwerken en werd tijdelijk vervangen door een klein filiaal op de Melkmarkt. Dat laatste wordt nu vervangen door een nieuw en veel groter filiaal op de Meir die zich uitstrekt over een oppervlakte van 200m2.
In het nieuwe filiaal vinden klanten het vaste Foodmaker-assortiment met huisgemaakte salades en warme gerechten, versgemaakte broodjes en wraps, een gezond ontbijtbuffet, versgeperste sappen en smoothies en desserts.
Daarnaast zullen een deel van de maaltijden in de winkels geserveerd worden in volledig afbreekbaar én eetbaar servies. Ter herinnering, begin dit jaar zette Foodmaker al in op een serieuze uitbreiding van hun vegan assortiment en ging hun zoektocht naar zero waste een stap verder. Zo lanceerde de keten succesvol zijn eigen volledig afbreekbare en eetbare servies op festivals.
Om nog meer in te zetten op het biologische aspect pakt de keten ook uit met zijn eigen huismerk biologische champagne.
Bovendien werd er ook de nodige aandacht besteed aan de look & feel van het gebouw. Zo creeërde de keten naar eigen zeggen een oase van rust. “Een aangename setting met veel groen zorgt voor een optimale beleving. De klant kan nog meer genieten van een gezonde maaltijd", klinkt het bij Foodmaker.
Binnenkort zal trouwens ook een kunstwerk van Elleke Van Win de gevel van de nieuwe Foodmaker sieren. "Met dit werk vraagt de kunstenares aandacht voor het klimaat én helpt ze moeder natuur een handje, want de verf zuivert de lucht", vertelt Foodmaker.
Foodmaker heeft bovendien grootste plannen. Zo lieten we u eerder al weten dat de keten haar omzet in 2019 wil verdubbelen. De komst van het nieuwe filiaal is dus een belangrijke stap in deze expansieplannen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?