Fox & Cie
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Fox & Cie
Een merk dat nog geen tien jaar geleden werd geboren, gewijd is aan speelgoed, onafhankelijk en Belgisch is, groeit in een zeer concurrerende markt en bovendien zopas zijn 22ste verkooppunt in Gent heeft geopend? Het is een verhaal dat verdient om verteld te worden aan de vooravond van de feestdagen…
Geïnteresseerd als we waren, ontmoetten we amper twee telefoontjes later Frédéric Henrotte, een van de drie partners die de keten Fox & CO runnen vanuit de winkel in het Woluwe Shopping Center, op een locatie die altijd gewijd is geweest aan de verkoop van speelgoed, sinds twee ondertussen verdwenen merken elkaar daar opvolgden: eerst Christiaensen, daarna Bart Smit. Vanwaar deze ‘vos’ komt? Simpelweg omdat ‘FOX’ het acroniem is van de voornamen van de drie partners die het bedrijf in 2014 oprichtten: Frédéric Henrotte, Olivier Fieuw en Xavier Payen. “Xavier had in 1996 een ballonwinkel geopend in de streek van Charleroi, Olivier exploiteerde er twee. Wat mij betreft had ik vijf jaar gewerkt als commercieel directeur Benelux en Frankrijk voor het Belgische merk Lilliputiens, waaraan ik contacten en een overtuiging overhield: er kon iets gerealiseerd worden in de speelgoedsector”, herinnert Frédéric Henrotte zich. Hoewel Olivier Fieuw de onderneming ondertussen heeft verlaten, zijn er nog steeds drie partners aan boord: Christophe Jonlet heeft ondertussen de ploeg vervoegd.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?