- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Volgens een studie van het NSZ waaraan 473 levensmiddelenwinkels deelnamen, betaalt gemiddeld slechts 1% van de klanten zijn boodschappen met een elektronische maaltijdcheque. 57% van de winkels die maaltijdcheques accepteren schat dat dit systeem hun meer kost dan de papieren cheques. Toch geven 8 van de 10 handelaren toe dat de elektronische versie tijd en administratie bespaart.
Al is er een flinke groei van het aantal levensmiddelenzaken dat elektronische maaltijdcheques accepteert, toch blijft dit aantal beperkt. Op dit moment gaat het om 8% van de bakkers, levensmiddelenzaken en sandwichbars. De meeste winkels (44%) zouden, nog steeds volgens het onderzoek van het NSZ, de cheque accepteren omdat zij van mening zijn dat de elektronische versie de komende jaren belangrijk zal worden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?