Carrefour
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour
Carrefour Group heeft een solide prestatie neergezet in het tweede kwartaal van 2023. En het goede nieuws is dat de resultaten in België opnieuw sterk verbeterd zijn, met een like-for-like omzetgroei van 12,5%, de sterkste stijging in Europa. Geoffroy Gersdorff, general manager van Carrefour België, geeft commentaar bij de resultaten.
Gisterenavond heeft Carrefour zijn kwartaalcijfers bekendgemaakt en die zijn zeer solide. De verkoop in Frankrijk steeg met 7,3%. En die positieve trend is te merken op alle markten waar Carrefour actief is, buiten in Brazilië (-3,2%), dat financieel gehinderd werd door de integratie van kosten in verband met de overname van BIG-winkels. Wat de like-for-like groei betreft, kon de groep zijn niveau met 10,3% opkrikken. In Europa ging het om 7,4% groei en in België om 12,5%, meteen ook de beste leerling van de klas, na Argentinië (+127%). "In België werpen onze commerciële initiatieven hun vruchten af. Carrefour is trouwens de keten die in het tweede kwartaal het meeste marktaandeel gewonnen heeft (op vergelijkbare basis). De Carrefour-winkels, meer bepaald de hypermarkten, boeken een volumegroei in een context van aanhoudend hoge inflatie", aldus de groep.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?