- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Chocolatier Godiva bereidt zich voor op de opening van 15 nieuwe verkooppunten in China, waarmee zijn netwerk in dat land op 30 winkels komt. Volgens de CEO van Godiva, Jim Goldman, vertegenwoordigt China minder dan 5% van de totale omzet maar vindt hier wel de snelste groei plaats. Binnen drie of vier jaar zou de chocolatier ongeveer honderd winkels in het Middenrijk moeten tellen.
De Chinese consumenten hebben vorig jaar 1,1 miljard USD aan chocola uitgegeven. Deze markt zou volgens een studie van Mintel tussen 2010 en 2014 zijn groei met 11% kunnen zien stijgen. Godiva ontwikkelt momenteel een online verkoopafdeling voor chocola en andere premium producten met een bezorgdienst in Shanghai.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?