- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lotus Bakeries kende gedurende het eerste kwartaal van 2013 een “goede interne omzetgroei”. De koekjesfabrikant waarschuwt echter dat grote investeringen op de winstcijfers zullen wegen.
De stijging van de omzet voor Lotus is voornamelijk toe te schrijven aan de verdere groei van de merkproducten. Exacte cijfers geeft het bedrijf zoals gewoonlijk niet vrij. Ondanks de omzetgroei, zegt Lotus dat “de additionele afschrijvingen gerelateerd aan de significante investeringen in de Belgische en Nederlandse plants een belangrijke impact zullen hebben op de totale kostenbasis van de groep in 2013”. Lotus Bakeries heeft er voor gekozen om in 2013 de commerciële inspanningen voor de verschillende merken in de verschillende landen verder te verhogen.
Zo is de productiecapaciteit voor speculoos uitgebreid en verhuisde de frangipanelijn in België. Bovendien werden ook in Nederland de productieplants geoptimaliseerd en uitgebreid. “Lotus Bakeries is overtuigd dat de investeringen in het productieapparaat én commerciële inspanningen in het merk noodzakelijk zijn voor een duurzame groei van de onderneming”, klinkt het.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?