- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Sinds woensdag 17 februari is Amazon niet meer de enige die verse producten levert vanaf zijn webshop. Sindsdien kunnen de bewoners van San Francisco en Los Angeles hun fruit, groenten, eieren, vlees en melkproducten ook gewoon laten thuisbrengen door Google.
Sinds september 2015 circuleerden er al geruchten dat Google van plan was zich op de versmarkt te gaan begeven. Nadat de gigant al een aanbod lanceerde in droge voeding, gaat Google Express vandaag de clash aan met Amazon Fresh.
De werkwijze van de beide grote spelers is niet helemaal dezelfde. Zo werkt Google niet met eigen koelpakhuizen maar levert zijn goederen rechtstreeks via zijn commerciële partners.
Alphabet, de dienst van Google, die zich hiermee bezighoudt, maakt hier gebruik van de diensten van Cotsco, Whole Foods Market en Smart & Final Stores voor de leveringen in San Francisco, voor de dienstverlening in Los Angeles wordt er beroep gedaan op Vincente Foods in plaats van op Whole Foods Market.
Voor een bestelling van minimum 35 dollar betaalt de klant nu 5 dollar voor een levering, voor de abonnees is het echter een stuk goedkoper, die hoeven slechts 2,99 dollar neer te tellen voor dezelfde dienst. De leveringsdienst werd ook aanzienlijk ingekort. Vroeger moest de klant zo’n vier uur wachten, vandaag staat de koerier al na twee luttele uurtjes aan de deur.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?