- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Flitsbezorger Gorillas heeft een 50-tal huismerkproducten ontwikkeld, verspreid over 4 gamma’s. Ze zullen beschikbaar op de belangrijkste markten van de start-up, te weten Frankrijk, Duitsland, het VK en Nederland.
Vanaf komende donderdag zullen Franse, Duitse, Britse en Nederlandse klanten geleidelijk aan nieuwe producten in de app zien opduiken onder de merknaam Gorillas. Het gaat om dagdagelijkse producten (Gorillas Daily), kwaliteitsproducten (Gorillas Premium), koffieproducten (Hot Damn) en twee artisanale bieren (<start-up beer>). Volgens het Duitse bedrijf werden de vier merken ontwikkeld in samenwerking met leveranciers op basis van de kennis die het heeft van haar klanten, met als doel om producten aan te bieden waarvan de kwaliteit ‘de normen van hun categorie overstijgt’ aan een eerlijke prijs.
“Vanaf de eerste dag wilden we onze eigen producten ontwikkelen om perfect aan de noden en smaken van onze klanten te beantwoorden”, aldus Kagan Sümer, oprichter en CEO van Gorillas. “Onze huismerken zijn een sleutelelement in onze rentabiliteitsstrategie en laten ons toe om nieuwe bronnen van inkomsten aan te boren op onze belangrijkste markten.” Vorige maand kondigde Gorillas nog aan dat het 300 mensen zou ontslaan en besparingen zou doorvoeren. Het bedrijf bood al huismerken van andere retailers aan, meer bepaald van Casino in Frankrijk, Jumbo in Nederland en Tesco in het VK.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?