- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lidl biedt in 19 filialen gratis fruit aan tijdens het winkelen. Kinderen kunnen zich, net voorbij de ingang, bedienen van een appel of peer. In de toekomst zal elke nieuwe winkel uitgerust worden met zo een fruitstandje.
Kinderen eten niet genoeg fruit. Uit de Gezondsheidsenquête 2013 bleek zelfs dat amper een kwart van de Vlaamse kinderen (6 tot 14 jaar) dagelijks de aanbevolen hoeveelheid fruit eet. Vlaamse kleuters eten gemiddeld 113,13 gram fruit per dag tegenover de aanbeveling van 125 gram. Twee derde eet niet elke dag groenten en zes op de tien eet zelfs niet 1 stuk fruit per dag, zegt het Vlaams Instituut voor Gezondheidspromotie en Ziektepreventie.
Om hen wel aan te moedigen om meer fruit te eten, gaat Lidl in een aantal winkels gratis fruit aanbieden. "Door in onze nieuwe winkels een gratis appel of peer aan te bieden kan Lidl een steentje bijdragen tot een gezondere levensstijl", zegt Isabelle Colbrandt, woordvoerder Lidl.
Lidl lanceert dit initiatief in 19 bestaande winkels in heel België. Deze filialen hebben een grotere oppervlakte en bieden de mogelijkheid om een extra display te plaatsen naast de groenten- en fruitafdeling. Ook in alle nieuwe Lidl winkels zullen kinderen in de toekomst kunnen genieten van een gratis appel of peer.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?