- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In 2020 stegen de groente- en fruitbestedingen met dubbele cijfers. Vorig jaar daalden deze cijfers weer, maar ze blijven wel hoger dan vóór corona. Dat meldt VLAM op basis van cijfers die marktonderzoeksbureau GfK Belgium via zijn panel van 6.000 Belgische gezinnen verzamelde.
De coronacrisis had een grote impact op ons eet- en koopgedrag. Omdat we vaker thuis ons eigen potje moesten koken, stegen de voedingsbestedingen in 2020 met dubbele cijfers om in 2021 te dalen. Ze blijven wel hoger dan vóór corona. Dezelfde evolutie zien we ook bij groenten en fruit. De groente- en fruitbestedingen stegen in 2020 met 15% om in 2021 met 5% te dalen (verse groenten -4,5% en vers fruit -6%). Toch blijft dit 10,5% hoger dan vóór corona (verse groenten 13% hoger en vers fruit 8% hoger).
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?