- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Groupon, de internetsite die gespecialiseerd is in koopjes, is het tweede kwartaal weer op winst gekomen en heeft zijn omzet sterk vergroot. Toch is de markt teleurgesteld, wat leidde tot een afstraffing van het aandeel in de elektronische handel maandagavond. Volgens de resultaten die bij de sluiting van de Beurs zijn meegedeeld, zou Groupon eind april en eind juni een netto winst van 28,4 miljoen dollar hebben behaald, tegen een verlies van 107,4 miljoen over dezelfde periode een jaar eerder.
De omzet kende een stijging van 44,8% tot 568,3 miljoen euro. De markt die hoopte een stijging tot 573,13 miljoen te zien heeft de groep niettemin bestraft.
Groupon heeft bekendgemaakt dat het verwacht zijn groei in het derde kwartaal te zien afremmen, waarbij het rekent op een omzet van 580 à 620 miljoen dollar, ofwel een stijging van 35 tot 44%.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?