- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het Duitse Henkel heeft goedkeuring gekregen om de Franse Spotless Group over te nemen. Het bedrijf betaalt daar 940 miljoen euro voor.
Met de overname wil Henkel vooral zijn positie in kernregio West-Europa versterken. “Deze acquisitie is onderdeel van Henkels wereldwijde strategie om selectief te investeren in aantrekkelijke productgroepen in volwassen markten”, zegt Henkel-CEO Kasper Rorsted. “Door de acquisitie van de Spotless Group versterken we onze marktpositie en betreden we een sterk winstgevend groeisegment. Deze transactie levert direct een bijdrage aan de winst.”
Spotless is in West-Europa vooral actief op het gebied van washulpmiddelen (wasdoekjes, vlekkenverwijderaars, textielkleuringsproducten), insectenbestrijding en huishoudelijke producten met merken als Eau Ecarlate, Dylon, Grey en Catch. In het boekjaar 2013 behaalde het bedrijf een omzet van ongeveer 280 miljoen euro. “De toonaangevende merken en technologieën van de Spotless Group passen perfect in ons portfolio voor wat betreft business-segmenten en regio’s en bieden potentieel voor winstgevende groei”, zegt Bruno Piacenza, Executive Vice President en bij Henkel verantwoordelijk voor de Laundry and Home Care-activiteiten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?