Carrefour
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour
De markt van de toilet- en onderhoudsproducten heeft de wind in de zeilen sinds de coronacrisis. Carrefour mengt zich in de debatten met een nieuw gamma, terwijl steeds meer supermarkten hervulbare producten aanbieden.
De strijd tegen overbodige verpakking woedt overal, ook in de markt van de huishoudelijke producten. Supermarkten bieden steeds meer systemen aan waarmee klanten hun gebruikte flessen en bidons opnieuw kunnen vullen. Daarmee surfen ze mee op de groeiende populariteit van verpakkingsloze winkels. Een Belgische start-up speelt daarbij een belangrijke rol. Olivier Potvin kwam in 2019 op het idee om een automaat te creëren die vloeibare huishoudproducten in bulk aanbiedt via herbruikbare flessen. Sindsdien duiken de automaten van het bedrijf Superzero op in tientallen winkels in ons land: bij bio-winkels als Bio-Planet, Färm en Sequoia, maar ook bij sommige winkels van Delhaize, Carrefour en Match. De Brusselse start-up is ambitieus en wil tegen eind volgend jaar 400 automaten hebben in ons land. Het Superzero-assortiment bestaat momenteel uit vier producten: een allesreiniger, afwasmiddel, waspoeder en een wasverzachter. Ze zijn allemaal milieuvriendelijk, bestaan uit meer dan 99% natuurlijke ingrediënten en zijn gemaakt in België.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?