- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In Antwerpen opent vandaag HNGRY de deuren, een nieuwe voedingswinkel volgens een origineel concept. De winkel is ingedeeld per gerecht in plaats van per soort ingrediënt. “Vergelijk het eigenlijk met een kookboek waar je kan binnenstappen”, klinkt het.
Het concept komt overgewaaid uit Berlijn, en doet wat denken aan het Nederlandse Bilder & De Clercq, maar voor België is het wel een primeur. De klant kiest een gerecht, en vindt vervolgens alle nodige ingrediënten op één plek in de winkel terug. Dat is gemakkelijk, inspirerend en tijdbesparend. Bovendien gaat het concept verspilling tegen. Je koopt namelijk de exacte hoeveelheid ingrediënten die je nodig hebt (per 2 personen). Geen volledige bos peterselie dus als je maar één takje nodig hebt.
Klanten hebben keuze uit tien gerechten, die wekelijks veranderen. Daarnaast vind je er ook thee, koffie, wijn, kookaccessoires en tafeldecoratie.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?