- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Colruyt heeft het moeilijk. Het marktaandeel blijft in de eerste helft van het nieuwe boekjaar op een geruststellende 31% hangen, maar de winst daalt stevig. Moet de supermarktgroep zich zorgen maken? Een analyse.
Jef Colruyt is de rust zelve. De CEO van Colruyt Group is niet gauw uit zijn lood geslagen. Ook niet als zijn bedrijf peentjes zweet in het tweede jaar van de coronapandemie. Terecht ook: de halfjaarlijkse resultaten van de groep zijn niet meer dan een momentopname. Ze komen er na het boerenjaar 2020, waarin de omzet van supermarkten een boost kreeg door de opeenvolgende lockdowns en de sluiting van de horeca. Het zou niet verstandig zijn om vergaande conclusies te trekken uit de halfjaarlijkse resultaten en de perfect te verwachten terugval van de omzet van de groep. Vooral het feit dat het marktaandeel stabiel blijft op 31% moet Colruyt sterken in die gedachte. Het gaat even moeilijker, meer niet.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?