Poule & Poulette blijft uitbreiden in België, met een nieuwe vestiging in Brugge. Bovendien innoveert de keten met een nieuwe formule. Poule & Poulette lanceert een ontbijtbuffet exclusief voor Brugse klanten (6,69 euro). 

De traditionele restauratie in België gaat door ingrijpende evoluties. In 5 jaar tijd hebben traditionele restaurants ongeveer 15% verloren, terwijl fastfoodrestaurants met 70% zijn gegroeid. De voorbije vijf jaar is de consument aanzienlijk minder gaan uitgeven aan uit eten gaan. Daartegenover stond een toenemende vraag naar kant-en-klaarmaaltijden en quick service restaurants (QSR's). Toch duiken in deze concurrentiële omgeving nog concepten op die zich ontpoppen tot echte succesverhalen. Poule & Poulette is een perfect voorbeeld van die trend, naast andere innovatieve merken als Bavet en Hawaian Poke Bowl. 

Poule & Poulette is een gedurfd en blijkbaar verleidelijk concept. Sinds zijn oprichting in 2014 is Poule & Poulette een gevestigde speler binnen dit landschap in transitie. Het merk wist zich te onderscheiden met een innovatieve en toegankelijke aanpak en een concept waarin kwaliteitskip centraal staat. En het gaat snel: nu al negen restaurants in België en een nieuwe opening op 26 maart in Brugge. Die expansie illustreert de groeiende populariteit van dit hybride type van restauratie dat authenticiteit combineert met efficiëntie.

Het succes van Poule & Poulette is gebaseerd op het vermogen om in te spelen op de nieuwe verwachtingen van de consument: verse producten, een interessante klantervaring en een snelle bediening die niet ten koste gaat van de kwaliteit. De lancering van de ontbijtbuffetformule in Brugge is daar een perfect voorbeeld van. Voor 6,90 euro kunnen klanten genieten van een stevig ontbijt met ambachtelijk brood, koeken en een warme drank, in een gastvrije en verzorgde omgeving.

Een flexibel en verantwoordelijk bedrijfsmodel

Waar traditionele restaurants lijden onder hoge vaste kosten en een starre bedrijfsvoering, vertrouwt Poule & Poulette op een geoptimaliseerd management en een gecentraliseerde productie, om een constante kwaliteit te garanderen en voedselverspilling te beperken. Door met één leverancier te werken, garandeert het merk een volledige traceerbaarheid en een duurzame aanpak, essentiële waarden voor klanten die zich in toenemende mate bezorgd tonen over de herkomst van hun voedsel.

Naar het restaurant van de toekomst? De klassieke brasserie en het traditionele restaurantmodel zijn op hun retour. Toch bewijzen merken als Poule & Poulette dat het mogelijk is om nieuwe culinaire ervaringen te bedenken die het beste van twee werelden combineren: een authentiek product, snelle bediening en een sterke identiteit. Met een ambitieuze ontwikkelingsstrategie en een scherp inzicht in markttrends werpt het merk zich op tot een echte gamechanger in het Belgische restaurantlandschap. Dit jaar realiseerde Poule & Poulette een groei van 12,5% in zijn verkooppunten. In 2020 behaalde het een marge van meer dan een miljoen euro.

Ligt de toekomst van de sector in deze hybride concepten die kwaliteit en snelheid combineren? Eén ding is zeker: Poule & Poulette heeft de tijdgeest goed gevat en drukt zijn gastronomische stempel op de snel evoluerende markt.