- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In het kader van zijn nieuwe strategie geeft Inno zijn winkels in Leuven, Luik en Waasland Shopping Center een make-over. In de nieuwe formule speelt de warenhuisketen niet alleen in op warmte en emotie, maar hoopt het ook meer volk te trekken door extra services aan te bieden.
Recent kondigde Inno zijn nieuwe strategie aan. Die stoelt op drie pijlers: de digitale marketplace die de keten in het voorjaar opende, het nieuwe ERP-systeem dat achter de schermen in recordtempo ingevoerd werd en de volledige rebranding van het merk. Dat laatste vertaalde zich begin november al in een make-over van zijn flagshipstore in de Brusselse Nieuwstraat, maar nu zijn ook de winkels in Leuven, Sint Niklaas (Waasland Shopping Center) en Luik aan de beurt. In het vernieuwde concept werkt de warenhuisketen met diverse werelden, die elk hun eigen sfeer hebben . “Natuurlijke warmte en gezelligheid zijn overal voelbaar door het royale gebruik van nieuwe houten meubelen, houten bekleding aan de kassa’s, en zithoeken met tapijt en fauteuils”, vult Elly Zwinnen, merchandise - marketing director bij Inno aan. Door meer in te zetten op emotie en warmte, wil de keten een nieuw publiek aantrekken. Bovendien wordt het aanbod in elke winkel aangepast aan de lokale context. Zo biedt Inno Leuven een veel ruimer aanbod aan keukengerei dan voorheen, omdat het aanbod in de regio beperkt is.
Naast een nieuwe look en een nieuw logo kiest de keten voor meer beleving en inspiratie door extra services aan te bieden. Daarvoor gaat Inno samenwerkingen aan met drie andere spelers. Zo vinden klanten van Inno Luik, en binnenkort Brussel Nieuwstraat en Antwerpen Meir, er ook koffie, verse smoothies of fruitsappen van ontbijt- en lunchketen BON. Daarnaast voorziet Inno Luik een shop-in-shop van Rouge Coquelicot. Klanten vinden er naast verse snijbloemen en kamerplanten ook interieurdecoratie, vazen, kaarsen… Tot slot gaat Inno Luik ook een samenwerking aan met chocolatier Arnaud Duroy. Ideaal voor consumenten die op zoek zijn naar pralines, cuberdons, originele melocakes en macarons.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?