Een nieuwe ontwikkeling in de meting van het mediadoelpubliek: de digitale schermen die JCDecaux installeerde in winkelcentra en bij Carrefour zijn opgenomen in de OOH-studie van CIM. De digitale schermen van Delhaize zullen in 2025 aan dezelfde studie worden toegevoegd.

Veel digitale schermen van JCDecaux die geïnstalleerd zijn in winkelcentra en retailomgevingen zijn nu opgenomen in de OOH-studie van CIM. Hun technologie maakt het mogelijk om continu en nauwkeurig de stroom mensen in de buurt van de schermen te tellen met behulp van WiFi-sensoren, en dat in overeenstemming met de CIM-standaarden. “Maar nog belangrijker is dat deze integratie ons in staat stelt om de totale dekking van OOH-plannen te berekenen, inclusief winkelcentra en winkelomgevingen in combinatie met bijvoorbeeld straatpanelen”, klinkt het bij JCDecaux.

Het digitale beeldenschermennetwerk bestaat uit meer dan 400 schermen van JCDecaux in de belangrijkste winkelcentra en Carrefour-verkooppunten in België. Het persbericht van het bedrijf voegt eraan toe dat de gegevens van de digitale schermen van Delhaize in 2025 zullen volgen, waardoor de studie verder wordt verrijkt door adverteerders de mogelijkheid te bieden om de prestaties van hun volledige OOH-campagnes te analyseren. Volgens de inventaris op zijn website heeft JCDecaux 350 digitale panelen in 200 Carrefour-winkels en 160 panelen in iets minder dan 150 Delhaize-winkels, allemaal geïnstalleerd bij de buiten- en binneningangen. JCDecaux heeft ook 220 panelen in 34 Belgische winkelcentra.