- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Jean-Pierre Roelands, die op dit moment nog commercieel directeur van Colruyt Laagste Prijzen is, gaat op 1 juli 2013 aan de slag als directeur winkelconcepten bij Colruyt Group. Hij gaat daarmee meer achter de schermen werken. “Ik wil de nieuwe generatie een kans geven”, zegt hij zelf.
Na 30 jaar bij Colruyt zet Jean-Pierre Roelands een stap opzij voor de nieuwe generatie. “Ik ben er al lang mee bezig, en ik wil liever op een goede manier stoppen. En dit is het moment om het te doen. Ik heb het gevoel dat mijn werk voor een groot stuk volbracht is bij Colruyt Laagste Prijzen, en nu verder gezet kan worden. Ik zal de mensen die het nu zullen moeten doen coachen vanop de achtergrond, maar ik zal niet in hun weg staan zodat ze voluit ervoor kunnen gaan”, zegt hij zelf.
De nieuwe generatie wordt dus klaargestoomd bij Colruyt, een verandering die geen shock hoeft te zijn volgens de retailer uit Halle. De keten wil vooral de overgang goed begeleiden en de ervaring van de vorige generatie doorgeven. “We moeten fris blijven, maar het is belangrijk dat het DNA van Colruyt intact blijft”, vindt Roelands.
In zijn nieuwe functie zal Roelands zich bezighouden met het vertalen van bewegingen en evoluties van winkelconcepten in de markt, naar de verschillende winkelconcepten van Colruyt Group en zo ondersteuning geven aan Frans Colruyt (COO Colruyt Group). Jean-Pierre Roelands’ huidige rol van commercieel directeur zal vanaf 1 juli in drie delen opgesplitst worden: directie productgroep promotie( onder leiding van Tony De Bock), marketing en prijszetting. Deze drie zullen rapporteren aan directeur-generaal Luc Rogge.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?