- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na meer dan zes jaar als Marketing Director bij Duvel Moortgat, heeft Johan Van Dyck besloten de onderneming te verlaten om zijn eigen bierbrouwerij te gaan leiden: Antwerpse Brouw Compagnie. "Mijn besluit is natuurlijk niet zonder risico, maar na 14 jaar in de bierwereld ben ik ervan overtuigd dat daar nog veel interessante zaken mogelijk zijn. Typisch voor de Belgische biercultuur: elke generatie draagt iets bij aan de diversiteit van bier. In de vorige generatie waren het mensen als Pierre Celis (Hoegaarden) en Chris Bauweraerts / Pierre Gordon (La Chouffe), vanaf nu moet onze generatie in hun voetsporen treden.
Johan Van Dyck zegt de ambitie te hebben nieuwe speciaalbieren tot leven te brengen en unieke oude en vaak vergeten bieren te doen herleven. Van Dyck werd in 2010 door de Stichting Marketing (Stima) gekozen tot Marketeer van het jaar.
Antwerpse Brouw Compagnie zal dus haar eerste bier lanceren. "Met Seefbier brengen we een legendarisch bier opnieuw op de markt. Dit bier is al 100 jaar zo populair dat er in de regio Antwerpen een wijk naar is genoemd. Het recept is tientallen jaren zoek geweest, maar wij hebben het teruggevonden in oude archieven. Wij hebben de eerste proeven kunnen produceren".
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?