- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Amerikaanse groep van geneesmiddelen en verzorgingsproducten Johnson & Johnson heeft afgelopen dinsdag zijn kwartaalcijfers gepubliceerd. Deze laten zien dat de nettowinst met 6,3% is teruggelopen tot 3,2 miljard dollar. Deze kwam daarmee echter hoger dan was verwacht. De groep zou te lijden hebben onder de hoge productiekosten en de lasten in verband met de overname van het Zwitserse bedrijf Synthes.
De winst per aandeel komt exclusief buitengewone items uit op 1,24 dollar in plaats van de 1,21 dollar die door analisten was verwacht. De omzet daarentegen stijgt weliswaar, maar blijkt onder de verwachting te liggen (een stijging van 6,8% tot 16 miljard dollar).
De buitenlandse verkopen zijn met 16,4% omhoog gesprongen naar 9,14 miljard dollar. Dit geldt niet voor de Verenigde Staten, waar de verkopen met 3,7% terugliepen tot 6,87 miljard dollar. Deze daling is het gevolg van aanhoudende kwaliteitsproblemen bij de vrij verkrijgbare medicijnen en nieuwe concurrentie (Levaquin).
Johnson & Johnson rekent er vanaf nu op dat de WPA exclusief buitengewone items tussen de 4,95 en 5 dollar zal liggen, tegen de eerder verwachte 4,90 à 5 dollar.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?