- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Jumbo herwerkt de zeven zekerheden waarmee het tot nu toe consumenten in Nederland verleidde. Daarbij laat het ook de laagsteprijsgarantie vallen.
De zeven zekerheden vormen in Nederland de fundamenten van de supermarktketen, maar ze zijn vandaag aan herziening toe, oordeelt Jumbo. Ze zekerheden werden in het leven geroepen in 1996 om Jumbo beter te onderscheiden van concurrenten. Eén van de zeven zekerheden is de laagsteprijsgarantie, die enkel in Nederland en niet in België gold. Klanten doen er Jumbo steeds minder beroep op, omdat het heel complex is om het op te volgen. Komt daarbij dat huismerken vandaag een groter deel van de markt in handen hebben. Dat wil niet zeggen dat Jumbo zich niet langer profileert als een supermarkt voor prijsbewuste consumenten, geeft woordvoerder Ronald van der Aart tegenover het Nederlandse vakmagazine Distrifood. De basisbelofte ‘euro’s goedkoper’ blijft overeind, terwijl Jumbo zich scherp zal onderscheiden op prijs, assortiment en service. Een andere zekerheid die sneuvelt is die van de gratis boodschappen voor de vierde in de rij aan de kassa. Volgens Jumbo is die intussen achterhaald omdat klanten gebruik kunnen maken van zelfscankassa’s. Ook garanties over versheid zijn achterhaald, omdat die evident zijn, aldus Van der Aart.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?