Sinds kort is de klantendienst van Carrefour ook bereikbaar via de chatfunctie op carrefour.eu. Zo'n 30% van de consumenten maakte er al gebruik van. “Met deze nieuwe service benut Carrefour de moderne technologieën om haar relaties met klanten te optimaliseren.”

Om haar klanten nog beter van dienst te zijn en hun vragen zo snel mogelijk te beantwoorden, heeft de klantendienst van Carrefour, naast telefoon, mail en social media, een chatfunctie ingevoerd. Klanten die een vraag hebben, kunnen op carrefour.eu de FAQ-rubriek met vaak gestelde vragen raadplegen of rechtstreeks met Carrefour via de chatfunctie communiceren. 

Sinds de chatfunctie in januari 2018 werd gelanceerd, werd zo’n 30% van de vragen verstuurd via de chatfunctie en nog eens 30% van de vragen werd opgezocht in de FAQ-rubriek. Volgens Carrefour werd 60% van de klanten die de chatfunctie of FAQ-rubriek gebruikten, onmiddellijk geholpen. Zo'n 98% van de klanten lieten zich daarbij positief uit over het antwoord. 

“Met deze nieuwe service benut Carrefour de moderne technologieën om haar relaties met klanten te optimaliseren”, klinkt het bij de retailer. “De cijfers laten er geen twijfel over bestaan: klanten gebruiken alsmaar vaker digitale kanalen en Carrefour is voortaan in staat om ze via hun favoriete communicatiekanalen te helpen.”