- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Dat de Spar-winkels van de Colruyt Group een nieuw logo krijgen, kon u hier al lezen. Maar dat is niet het enige dat er op de gevel van de winkels gaat veranderen. De merknaam Eurospar gaat namelijk uit het straatbeeld verdwijnen, en de nieuwe naam Spar Compact wordt geïntroduceerd voor de kleine Spar-winkels.
Uit een onderzoek door Spar Retail (nu Retail Partners Colruyt Group) bleek dat het verschil tussen Spar en Eurospar (de grotere winkels) niet duidelijk was voor de consument. Daarom verwijst het bedrijf de naam Eurospar nu definitief naar de prullenbak. De grote Spar-winkels van Colruyt (groter dan 450 m2) heten vanaf nu gewoon Spar. Een vereenvoudiging van het winkelaanbod dus, al komt er wel een nieuwe differentiatie: de kleine winkels (kleiner dan 450m2) zullen vanaf nu Spar Compact heten, en krijgen een ligt aangepast logo op de voorgevel.
De nieuwe merknamen en logo’s, waarin de link met de Colruyt Group versterkt wordt, zullen vanaf januari te zien zijn in het straatbeeld. In de loop van 2015 worden ze uitgerold in België.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?