- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Artis-Historia-zegeltjes bereiden een comeback voor. Tien jaar na het faillissement van de uitgeverij achter de plakboeken, werkt een nieuwe eigenaar aan een terugkeer van de Artis Historia-prentjes en boeken. Dat schrijven Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad.
Tussen 1974 en 2004 spaarden de Belgen massaal Artis-Historia-punten, die ze uit verpakkingen van FMCG-producten knipten. Maar in 2004 ging de uitgeverij achter de spaarzegels overkop. Het systeem breek immers niet langer rendabel. Toch wil een nieuwe eigenaar, Philip Gielkens van Concrea, het concept nu een nieuw leven inblazen. “Alles wat retro en nostalgisch is, doet het goed. Kijk maar naar de Panini-gekte", klinkt het.
Gielkens is momenteel in onderhandeling met de grote Belgische retailers en producenten. Vanaf september wil hij al zegels op verpakkingen hebben staan.
Aan het concept zelf zou weinig veranderd worden. Al zou er naast de klassieke formule ook een digitaal luik komen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?