- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Duitse textielketen KiK wil uitbreiden. De discounter zou denken aan nieuwe vestigingen in Frankrijk, Italië, Spanje, de VS en België.
KiK (een acroniem voor "Kunde ist König" of "klant is koning") is vandaag al met 3.255 verkooppunten aanwezig in 9 landen (Duitsland, Oostenrijk, Kroatië, Hongarije, Nederland, Polen, Slovakije en Tsjechië), maar wil de komende jaren sterk uitbreiden. De komende vijf jaar wil de kledingdiscounter maar liefst 1.500 nieuwe vestigingen openen. De retailer kijkt daarvoor naar nieuwe markten en denkt eraan om onder andere in ons land winkels neer te planten. Daarnaast bestudeert KiK ook de mogelijkheid om naar Spanje, Italië, Frankrijk en zelfs de Verenigde Staten te trekken. Dat schrijft de Franstalige zakenkrant L'Echo.
De discountketen werd in 1994 opgericht in Duitsland en wist jarenlang sterk te groeien. De laatste jaren is die groei echter vertraagd. Zo zag KiK de omzet in Duitsland achteruitgaan van 1,38 miljard euro naar 1,29 miljard euro tussen 2012 en 2014. De keten moest zelfs 94 Duitse winkels (op een totaal van 1.356) sluiten. In 2014 wist KiK wel een omzet van 1,7 miljard euro te boeken, goed voor een stijging van 7,1%.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?