- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Kraft Foods Inc., fabrikant van een groot aantal dranken- en voedingsmerken, waaronder de meest populaire merken ter wereld (denk aan Lu, Oréo of Côte d’Or), heeft zijn naam veranderd in Mondel?z International, Inc. na de spin-off van zijn Noord-Amerikaanse kruidenierstak op 1 oktober. Deze nieuwe naam verwijst naar een wereld (“monde” in het Frans) vol “delicieuze producten”.
“Dit is een bijzondere dag. We komen voor het eerst naar buiten als Mondel?z International en we starten met een internationaal en grootschalig snack-bedrijf dat uniek geplaatst is om consumenten wereldwijd te laten genieten”, aldus Irene Rosenfeld, Chairman en CEO. Met een omzet van 13 miljard dollar vertegenwoordigt Europa 37% van de activiteiten van Mondel?z International. “Onze naam is misschien nieuw, maar we zijn al decennia lang actief in de Benelux. Vandaag is het begin van een erg boeiende toekomst,” verklaarde Marc Vermeulen, Managing Director Benelux. “Wij maken deel uit van een wereldwijde groep die leider is op zijn markt en een unieke expertise heeft. Het gloednieuwe Mondel?z biedt ons de mogelijkheid om ons te focussen op onze core business, namelijk koekjes, chocolade en kauwgum met de nadruk op value creation. Bovendien geeft het ons de kans bestaande merken uit te breiden. De nieuwe Milka koekjes met chocola zijn daar een mooi voorbeeld van."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?