- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Kroger experimenteert met zelfrijdende auto’s voor de levering van boodschappen. Daarvoor werkt de supermarktketen samen met technologiebedrijf Nuro. Zo wil de Amerikaanse retailer klanten een goedkopere en snelle leverdienst aanbieden.
Consumenten die bij Fry’s Food Stores, een onderdeel van supermarktketen Kroger, in het Amerikaanse Scottsdale winkelen, kunnen hun boodschappen voortaan ook aan huis laten leveren. Kroger is namelijk een pilot gestart waarbij het zelfrijdende auto’s inzet bij de last-mile bezorging. Hoe werkt het? Klanten kunnen hun boodschappen simpelweg bestellen via fryfood.com of de Fry’s Food app. Vervolgens wordt hun bestelling dezelfde of de volgende dag thuis geleverd door een zelfrijdende auto van Nuro, het technologiebedrijf waar Kroger mee samenwerkt.
“Kroger wil meer klanten een betaalbare oplossing voor thuislevering aanreiken, en onze pilot met Nuro zal ons helpen om te achterhalen of klanten zelfrijdende auto’s accepteren binnen ons leverproces”, verduidelijkt Yael Cosset, chief digital officer bij Kroger.
In een eerste fase worden Toyata Prius wagens ingezet die voorzien zijn van Nuro technologie. Aangezien dat model nog stoelen bevat, kunnen medewerkers in noodgevallen nog steeds zelf ingrijpen. Vanaf de herfst zal ook de Nuro R1 zelfrijdende bestelwagen, zonder stoelen, getest worden.
“We zijn trots dat we onze visie voor lokale handel kunnen omzetten in een reële en toegankelijke dienst die de inwoners van Scottsdale meteen kunnen gebruiken. Ons doel is om mensen tijd te laten besparen en dat op een veilige manier. Daarnaast willen we ook leren hoe we de klantenervaring nog verder kunnen verbeteren”, vertelt Dave Ferguson, medeoprichter van Nuro.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?