- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Volgende week opent de eerste ‘Kruidvat in de Stad’-winkel op de Meir in Antwerpen. Zowel het assortiment als de inrichting van de compleet vernieuwde winkel zijn afgestemd op de behoeften van het winkelend publiek in de stad.
Een jaar nadat Kruidvat haar eerste stadswinkel opende in Amsterdam, introduceert de drogist het winkelconcept ‘Kruidvat in de Stad’ ook bij ons. Met de formule wil Kruidvat meer inspelen op een publiek dat naar de stad komt om te shoppen.
“Kruidvat speelt met het nieuwe concept nog beter in op de behoeften van de klanten. In de winkelstraat zijn klanten bijvoorbeeld meer georiënteerd op beautyproducten en modeaccessoires. In de stadswinkels is daar dan ook meer ruimte voor gecreëerd”, klinkt het.
Concreet werd het standaard aanbod van Kruidvat aangevuld met een groot assortiment beautyproducten. Zo vinden klanten er meer exclusieve make-up merken, waaronder ProArtist en I Heart make-up, en is er in de winkel meer aandacht voor gezondheidsproducten. Wat de productpresentatie betreft, wil Kruidvat meer inspireren in de stadswinkel met onder andere grote led-schermen en een moderne presentatie.
Ook biedt Kruidvat in dit nieuwe winkelconcept tussendoortjes voor de lekkere trek en zijn er gekoelde dranken voor onderweg. Om extra gemak te bieden is er in de winkel gratis wifi. Om klanten snel van dienst te kunnen zijn, hebben de kassa’s een opstelling gekregen die zorgt voor een optimale doorstroom.
De nieuwe ‘Kruidvat in de stad’-winkels zijn een proefproject, benadrukt Kruidvat. Maar het is duidelijk dat de winkelketen de ambitie heeft om er alvast meerdere vestigingen van te openen in populaire winkelstraten in ons land.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?