Kruidvat
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Kruidvat
Kruidvat lanceert stoffen luiers. De grote Belgische retailer produceert en distribueert nu stoffen luiers onder zijn eigen merknaam. Andere winkels en merken verkochten al eerder milieuvriendelijke luiers en Kazidomi had zelfs al een abonnement op wegwerpluiers ontwikkeld.
De milieu-impact van hygiëneproducten is een onderwerp dat steeds meer ter discussie staat. Deze alledaagse producten, die noodzakelijk maar schadelijk voor het milieu zijn, zorgen ervoor dat veel mensen nadenken over hun impact op de planeet. Ook ouders zijn zich al lang bewust van de impact van de luiers van hun baby op het milieu. Kruidvat komt tegemoet aan hun bezorgdheid.
Door herbruikbare en wasbare luiers aan te bieden, helpt Kruidvat om 1.000 kg afval per kind te voorkomen, volgens de stichting Milieu Centraal en Niek Schipper, Kruidvat's handelsdirecteur. Ze kosten 11,99 € per wasbare luier en zijn verkrijgbaar in vier prints. Ze kunnen keer op keer worden hergebruikt, was na was op maximaal 40 graden. Dankzij de klittenbandsluiting en verstelbare knopen kan de luier meegroeien met je kind (van 4kg tot 15kg). Van de verpakking, die FSC-gecertificeerd en duurzaam geproduceerd is, tot de luierzak, met aparte waterdichte zakken.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?