iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
De inflatie en de natte zomer bezorgden de ijsmarkt heel wat kopzorgen. Net als bij de andere categorieën stuikten de volumes in elkaar, terwijl de prijsstijgingen steeds meer de pan uit swingden. Toch moet 2024 beterschap brengen, al is het maar dankzij de vele nieuwe lekkernijen die op de planning staan.
2023 is een jaar dat veel spelers op de ijsmarkt liefst zo snel mogelijk willen vergeten. Niet alleen de inflatie, maar ook het weer gooide roet in het eten. Terwijl juni nog startte als een voorbode voor een prachtige zomer, keerde het tij in augustus volledig met de ene regenbui na de andere. “Na een redelijke start is het ijsseizoen tijdens de zomermaanden in grote mate ‘weggeregend’. Daar waar we normaal heel opmerkelijke pieken kennen in de ijsverkoop gedurende de zomermaanden, kenden we vorig jaar vooral regenpieken en was de omzet vrijwel constant”, vertelt Eric De Man, sales manager retail Benelux, UK & France bij IJsboerke. “Gelukkig hebben we met IJsboerke ook in 2023 weer gescoord met onze eindejaarsstronken, een vaste waarde voor vele retailers en dat heeft gezorgd voor een mooie afsluiting van het jaar.” Ondanks het slechte weer van 2023, belooft 2024 beterschap te brengen. Volgens Delhaize zijn de volumes sinds begin dit jaar immers opnieuw aan het toenemen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?