- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Na meer dan vijftien jaar vernieuwt Leen Bakker zijn concept. Zowel on- als offline gaat de keten heel wat veranderingen doorvoeren om beter in te spelen op de wens van de klant. Volgende week start de metamorfose van de 62 woonwinkels.
Nieuwe uitstraling
Het vertrouwde logo van Leen Bakker zal niet meer in het straatbeeld te zien zijn. Ook de slogan 'mooi wonen hoeft niet duur te zijn' wordt vervangen. Met het gloednieuwe fuchsia logo en de slagzin 'óók Leen Bakker' wil de keten niet alleen zijn kwaliteit en scherpe prijzen benadrukken maar ook zijn klantgerichtheid. Om de beleving van het winkelen te verbeteren zal ook het interieur van de fysieke winkels veranderen. Met 'houten' vloeren en mooi gepresenteerde producten wil de keten zijn klanten inspireren.
Eigen merken
Door nieuwe gamma's toe te voegen aan het assortiment wil de keten inspelen op trends. Zo vind je er nu al bijvoorbeeld ook collecties als 'Scandinavisch fris' en een 'zwart-wit' reeks. Ook maatwerk wordt belangrijker binnen het nieuwe concept. De keten lanceert voor het eerst zijn eigen merk UMIX, waarbij je de stof, kleur en opstelling van zitmeubels en boxsprings zelf kan bepalen. Met de nieuwe stockkasten kan je dan weer in slechts drie stappen je favoriete kast samenstellen. Binnenkort worden ook op maat gemaakte spiegels en tapijten aangeboden.
Betere service
Met de nieuwe formule moet ook de service van de winkel verbeteren. Niet alleen offline zullen de medewerkers beter opgeleid worden om het klantencontact te verbeteren, ook online zal er meer aandacht besteed worden aan service. Zo verschijnt er bijvoorbeeld een digitale opmeet-optie voor gordijnen. Dit alles zonder te raken aan de lage prijzen waar de meubelketen voor bekend staat.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?