Libeert
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Libeert
Naar aanleiding van de 100ste verjaardag van Libeert heeft Prins Laurent het familiebedrijf in Komen bezocht en een gloednieuwe verpakkingslijn ingehuldigd die tot 40 miljoen tabletten per jaar kan verpakken.
In zijn persbericht legt Libeert uit dat het bedrijf onlangs 4,5 miljoen euro heeft geïnvesteerd in bijkomende opslagoplossingen en in zijn nieuwe verpakkingslijn. Met deze lijn kunnen meer chocoladerepen veel sneller worden verpakt. "Het is belangrijk dat chocoladefiguren en repen snel en goed worden verpakt. Dit voorkomt dat de chocolade wordt blootgesteld aan lucht en licht. Alleen zo kan een optimale kwaliteit gegarandeerd worden," legt Lily Libeert uit. "Bovendien kan dit met nog duurzamere verpakkingen en met een betere kwaliteitsgarantie. Elke verpakking wordt immers individueel gecontroleerd.
Voor dit jaar heeft Libeert de ambitie om de kaap van 70 miljoen chocoladefiguurtjes en -repen te overschrijden (+17%), dit wil zeggen 10 miljoen meer snoepjes dan vorig jaar. In het kader van innovatie en duurzaamheid wil het bedrijf zijn CO2-uitstoot tegen 2030 met 42% verminderen. Volgens Libeert zullen de aankoop van 100% groene energie, warmterecuperatie, waardoor het gasverbruik met 32% daalt, en de elektrificatie van het wagenpark het mogelijk maken om deze doelstelling tegen midden 2024 te bereiken. De chocoladegroep wil ook zijn marktaandeel uitbreiden, niet alleen in België, maar ook in Europa en daarbuiten. Libeert wil de Aziatische markt verkennen met aangepaste figuurtjes die lokale klanten zullen laten genieten van Belgische chocolade.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?