- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Retailers zoeken steeds meer manieren om hun energieverbruik naar beneden te halen. Lidl Frankrijk doet het met een gloednieuw dakklimaatregelingsysteem van Lennox dat in een nieuwe winkel in de periferie van Parijs geïnstalleerd wordt. Hoe revolutionair is het systeem?
Energieverbruik is een grote kostenpost voor retailers: producten moeten vers gehouden of diepgevroren worden, de winkelruimte moet een aangename temperatuur hebben. Besparen is voor velen de boodschap. Maar ook de vereisten die Europa oplegt voor het terugdringen van de CO2-uitstoot spelen een rol: vanaf maart volgend jaar gaat de 2021 Ecodesign regulering in, die er moet voor zorgen dat het energieverbruik in Europa fors naar beneden gaat. Tegelijk is er in Frankrijk ook een wetgeving die het energieverbruik inperkt. Tegelijk reikt de ambitie van Lidl – ook in Frankrijk - ver: het wil in de toekomst meer energie produceren dan er verbruikt wordt in zijn winkels.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?