- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Sinds kort gebruikt Lidl België in zijn winkels een nieuw, duurzamer kasticket. Het opzet van de winkelketen is “boodschappen samen meer ecologisch maken.”
Na de primaire en secondaire verpakkingen die een duurzaamheidscertificaat kregen is het aan de kassatickets van Lidl om ecologisch verantwoord(er) te worden. Opzet van de winkelketen is boodschappen ecologischer te maken. Het nieuwe kassaticket, dat sinds april gradueel ingevoerd werd, is blauw en gemaakt van ecologisch materiaal dat door FSC gecertifieerd werd, wat betekent dat het afkomstig is van bossen die duurzaam beheerd worden. De inkt van het kassaticket is bestand tegen licht, olie en water, wat de visibiliteit op lange termijn optimaliseert. Het ticket is ook recycleerbaar, waardoor het zonder zorg bij papier en karton kan gelegd worden. Tenslotte is ook contact tussen het kassaticket en voeding geen enkel probleem: het materiaal is niet schadelijk voor de gezondheid. Een argument dat de ambitie van Lidl kracht bijzet om bij te dragen aan het milieu en zijn klanten toe te laten om meer ecologisch boodschappen te doen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?