Lidl
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lidl
Lidl zet zijn groeistrategie in België voort en opent aanstaande vrijdag een nieuwe winkel in Kraainem. Het assortiment van de winkel zal gericht zijn op artikelen van eigen merk, bakkerijproducten en producten van Belgische oorsprong.
De nieuwe Lidl-winkel is gebouwd op de plaats van een voormalige VW-garage, aan de Koningin Astridlaan 364, en heeft een totale verkoopoppervlakte van 908 m², met een team van 28 werknemers. De parkeerplaats biedt plaats aan 61 auto's en is uitgerust met oplaadpunten voor elektrische voertuigen, waaronder fietsen. Qua assortiment biedt de winkel ongeveer 1800 producten aan, waarvan 90% huismerken. Bijzondere aandacht is ook besteed aan de bakkerijafdeling, waar dagelijks verschillende producten ter plaatse zullen worden gebakken, en aan producten van lokale oorsprong. "Wij kopen het merendeel van onze groenten en fruit rechtstreeks bij de telers, wat de versheid en kwaliteit ten goede komt. Zo is 50% van onze groenten en fruit Belgisch en is het aandeel van melk en vlees nog groter. Het merendeel van onze kaas en andere zuivelproducten is ook Belgisch, en dit aandeel groeit nog steeds", aldus Isabelle Colbrandt, woordvoerster van Lidl België, in een verklaring van donderdag. Deze nieuwe opening maakt deel uit van de groeistrategie van Lidl in België, met name in de regio Brussel, waarbij de Duitse detailhandelaar verwacht elk jaar een tiental nieuwe winkels te openen en nog meer te renoveren.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?