- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Vanaf 1 september nemen gezonde snacks en drankjes het voortouw aan de kassa van de 300 Lidl-winkels. Snoepgoed speelt zo niet langer de eerste viool aan de Lidl-kassa.
‘De gezonde kassa’ van Lidl wil ouders helpen om hun kinderen gezondere snacks mee naar school te geven. Het dagvers aanbod van minifruit en -groenten, bestaande uit een assortiment van appels, peren, paprika’s, komkommers en tomaten, aangevuld met noten, rijstwafels, gezonde koekjes biedt een royale keuze aan lekkere alternatieven voor het klassieke snoepgoed. De zoete snacks verdwijnen niet, maar worden wel aangevuld met een alternatief aanbod, dat met cartoonfiguurtjes kinderen moet aantrekken.
Lidl spreekt zelf van “een primeur” voor België, maar helemaal nieuw is het aanbieden van gezonde snacks aan de check-out niet. In 2012 bood Lidl al groenten aan aan de kassa, al was dat toen enkel op woensdagen. Dat assortiment is nu uitgebreid met studentenhaver, rozijnen en gedroofd fruit en minifruit. "De gezonde snacks zijn voor het eerst ook specifiek naar kinderen gebrand", zegt woordvoerder Pieterjan Rynwalt.
Met het initiatief wil Lidl tegemoet komen aan de wens van veel ouders om het aanbod van snoepgoed aan de kassa te verminderen. Uit internationaal onderzoek van de keten blijkt immers dat 68% van de ouders te maken krijgt met gezeur van hun kinderen om snoep aan de kassa, en dat 66% hier ook aan toegeeft.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?