- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lidl heeft een magazine uit waarin het zijn duurzaamheidsinitiatieven toelicht en uitleg geeft bij de resultaten die het boekte.
Lidl wil zo transparant mogelijk communiceren over de initiatieven die het neemt op vlak van duurzaamheid en presenteert een magazine waarin het de resultaten van zijn duurzaamheidsstrategie voor 2019-2020 publiceert. Een toelichting in cijfers, beeldmateriaal en interviews die een stand van zaken schetst over zestig meetbare doelstellingen. Het geeft de lezer een beeld van de vooruitgang die Lidl boekte en welke weg er nog moet afgelegd worden. Zo staat in het magazine te lezen dat Lidl het gebruik van plastic bij zijn huismerkproducten met 9,3% afbouwde en dat het doel is om tegen 2025 een percentage van 20% minder te doen, hoe duurzaamheid in de productieketen er concreet uitziet, enzovoort.
Het voorwoord bij het magazine komt van Boudewijn van den Brand, CEO Lidl België en Luxemburg, die meldt dat Lidl een gamechanger wil zijn op vlak van duurzaamheid. “Met dit magazine willen we vooral transparant zijn naar iedereen. We zijn heel erg fier op de grote stappen die we al gezet hebben, maar we willen gerust ook toegeven dat we op dit moment nog niet overal al op het punt staan waar we uiteindelijk willen geraken.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?