Lidl
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lidl
Schwarz Gruppe, het moederbedrijf van Lidl en Kaufland, sluit het boekjaar 2020 af met een omzet van 125,3 miljard euro. Een groei ten opzichte van het voorgaande boekjaar. Toen stond de teller op 114,3 miljard euro.
De dochterondernemingen van Schwarz Gruppe maakten afgelopen jaar allemaal een groei door. Kaufland noteerde een omzetstijging tot 25,5 miljard euro (+7,5%) en Lidl deed het zelfs nog beter. De smart discounter behaalde een omzet van 96,3 miljard euro, een stijging van 9,9%. Samen bezitten de supermarkten net geen 13.000 winkels. Maar de Duitse milieudienstverlener PreZero, dat ook tot Schwarz Gruppe behoort, kaapt de hoofdprijs weg en ervaarde de sterkste groei (+33,7%). Begin deze maand kondigde de groep nog aan dat Dieter Schwarz, de oprichter van Lidl, tijdelijk de leiding overneemt na het vertrek van CEO Klaus Gehrig.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?